Direktlänk till inlägg 14 april 2012

WTC, del 1.

Av Anders Limes - 14 april 2012 12:44


Kl 08:46 tisdagen 11/9 2001 flyger American Airlines flight 11 in i World Trade Center (WTC) 1, det norra av de två tvillingtornen. Byggnaden kollapsar 10:28; så här såg det ut: 




Kl 09:03 flyger United Airlines 175 in i WTC 2 (södra tornet). Även denna byggnad kollapsar, kl 09:58. Det såg ut så här:




Kl 17:20 kollapsar en tredje byggnad i WTC-komplexet; WTC 7. Denna byggnad har inte träffats av något flygplan – men kollapsar ändå. Så här såg det ut:




Detta att WTC 7 kollapsar utan att ha träffats av något flygplan är så extremt extraordinärt att det förtjänar en omedelbar kommentar. Den officiella förklaringen (enligt FEMA, se nedan) går ut på att nedfallande skräp från WTC 1 skall ha flugit över WTC 6 och över Vesey Street, in i WTC 7 genom den södra väggen, genom ett antal inre väggar och minst tio våningar, för att därefter ha träffat en dieselledning som försörjde ett antal generatorer.


Detta skall tyvärr ha utlöst en läcka i dieselledningen, och det utläckande dieselbränslet skall tyvärr ha fattat eld. Brandkåren skall tyvärr ha beordrats att inte gå in i huset för att släcka branden. Vidare skall dieselpumpens automatiska avstängningsfunktion tyvärr ha fallerat. Dessutom skall byggnadens automatiska sprinklersystem tyvärr ha fallerat. Detta skall tyvärr ha tillåtit en lågintensiv dieselbrasa att utlösa den kollaps vi kan se på filmen ovan. Här är en karta (från 911 Commission Report, se nedan) som visar de geografiska förhållandena:


 



Det vi skall fokusera på i denna text är själva kollapserna. Skälet till att vi fokuserar på just själva kollapserna är enkelt: Detta är första gången i världshistorien som byggnader med stålskelett kollapsar på grund av bränder. Eftersom WTC 1 och 2 står kvar i storleksordningen en timme efter att flygplanen träffar dem, sluter vi oss till att själva flygkrascherna inte är avgörande för kollapsen - det avgörande är istället bränderna som startar efter krascherna. Så är även, naturligtvis, fallet i WTC 7.


Detta är alltså något oerhört viktigt: ett paradigmskifte i ingenjörskonstens annaler. Det tidigare paradigmet var att moderna höghus inte kan kollapsa p.g.a brand. Detta var sant ända till morgonen den 11/9 2001. Den dagen kollapsar plötsligt tre (3) höghus på samma dag, på samma plats, till följd av brand.


Ett sådant paradigmskifte borde utlösa flera saker;


1. En stor skräck hos alla människor som går in i höghus, eftersom vi nu vet att huset i fråga kan kollapsa fullständigt till följd av en brand.


2. En mycket noggrann utredning, där vi får förklarat för oss exakt varför det gamla paradigmet gällt ända tills 11/9 2001, varför det slutade gälla då, och hur vi ska (a) förstärka befintliga höghus så att denna risk försvinner samt (b) ändra reglerna för byggandet av nya höghus.


3. En världsomspännande ansträngning för att bygga om befintliga höghus, så att de inte hotas av en sådan här brandutlöst total kollaps längre.


Punkt (2) leder oss direkt till de officiella utredningar som gjorts angående händelserna 11/9 2001.

Vi förväntar oss alltså en utredning som i detalj förklarar hur kollapsen går till. Låt oss alltså skrida till verket, och gå igenom de officiella utredningarna. Dessa är tre till antalet: Federal Emergency Management Agencys (FEMA) rapport, publicerad maj 2002, vidare Kongressens ”911 Commission Report”, publicerad i juli 2004, och avslutningsvis National Institute of Science and Technologys (NIST) rapport, publicerad i september 2005.


Vi skall gå igenom dessa i kronologisk ordning, med början i nästa inlägg.

 
 
Ingen bild

Brevhendrik

14 april 2012 16:36

Härligt att allt fler ifrågasätter den uppenbart påhittade förklaringen till vad som hände på 9/11

Har du sett denna? Architects & Engineers - Solving the Mystery of WTC 7 http://youtu.be/hZEvA8BCoBw

1500 arkitekter & ingenjörer är överens om att WTF 7 måste varit riggad flera månader innan 9/11 för att falla på det sätt som den gjorde.

Jag kan inte förstå att detta in fått större uppmärksamhet, man behöver inte ens vara arkitekt för att inse att byggnaden var riggad.

Anders Limes

14 april 2012 22:28

Tack för tipset! Jag hade inte sett den - men nu har jag gjort det.

Egentligen räcker det med att betrakta kollapsfilmerna ovan: hur kan man förklara att 100% av de bärande bjälkarna bestämmer sig exakt samtidigt för att ge upp på våningen under branden? Och samma omöjlighet inträffar på våningen under den. Och nästa våning, hela vägen ner. Sedan inträffar samma omöjligheter i ett till hus. Och sedan i ett till hus.

Varje normalbegåvad, fritt tänkande människa som reflekterar över detta inser snabbt att det krävs en yttre kraft för att åstadkomma en sådan symmetri. En stunds eftertanke till ger vid handen att det krävs ett stort tillskott av energi för att förinta stålet: sprängmedel av något slag, eller en massa svetslågor, eller liknande.

Kort sagt: en kontrollerad, planerad, försörelse. Tre stycken närmare bestämt.

Inget mer behöver egentligen sägas. Nästa problem borde vara att spåra upp förövarna: massmördarna.

Tyvärr lider vi stor brist på fritt tänkande, reflekterande människor idag. Vilket är skälet till att modern propaganda är ett av mina största intressen.

Tack igen för tipset. Sprid ordet. Håll hoppet levande: Vi måste få en bättre värld för våra barn.

 
Ingen bild

Brevhendrik

15 april 2012 01:17

Och här är hela dokumentären: http://youtu.be/lw-jzCfa4eQ 9/11: Explosive Evidence - Experts Speak Out, Full-length

"Tyvärr lider vi stor brist på fritt tänkande, reflekterande människor idag."

Ja det är skrämmande. Att de inte ens blir övertygade när 1500 arkitekter och ingenjörer säger samma sak så börjar man ju undra.

Byggnaderna var riggade månader i förväg, det råder INGET tvivel om den saken. Vem som gjorde detta kan vi bara spekulera om, men det var inte en person i en grotta på andra sidan jorden, den som tror på en sådan fairy tail bör söka hjälp.

Som tur är har väldigt många vaknat efter 9/11, tacka internet för det, informationskriget är inte så lättvunnet för "de som styr" längre.

Anders Limes

15 april 2012 11:24

WTC är ett otroligt fascinerande exempel på masspsykos.

Å andra sidan är det så uppenbart ett konstruerat propagandatrick - vilket gör just WTC till ett tacksamt exempel för att illustrera hur vi blir manipulerade.

Vi behöver egentligen inte spekulera i vem som utförde det smutsiga hantverket. Det är polisens jobb. Vi kan nöja oss med att förklara att kollapserna inte hade ngt med flygplan eller bränder att göra - vilket lyckligtvis inte är särskilt svårt att förklara.

När massan av folket inser det så är saken biff.

 
HCA

HCA

15 april 2012 01:36

Ett fortfarande högaktuellt ämne.. Är det något alla "sidor" är ense i så är det att 9/11 sas ligger bakom väldigt mycket av det vi har idag.
War On Terror, Irak, Afghanisatan, Bush andra runda i Vita Huset, övervakningsfrenesin, FRA, TSA mm mm.
Bra att du tar och håller dig till en sak (eg tre saker iofs, men du förstår nog..:)...) för om man tar en helhetsbild så blir det så gigantiskt många galna saker å ta tag i.

Tornen och WTC7 är de mest uppenbara för att se att det inte är möjligt att ha skett så som "expertisen" säger. Kommissionen gjorde det enkelt för sig, och tog inte med WTC7 alls i sin rapport och brydde sig inte om att gå igenom hur "kollapserna" började.. Smidigt..

På Youtube å andra ställen så finns det mängder med information, bara å grotta ner sig...:)
Jag har ägnat måååånga timmar åt detta, och är helt övertygad om att den officiella teorin är helt fel från början till slut.

Några saker om tornen å kika på:
Bröderna Naudet var de enda som lyckades filma första planet, och de var sen även med brandmän in i lobbyn till det norra tornet (WTC1).
http://www.youtube.com/watch?v=XvUIQZ7t7Ak
Här ska man veta att planet for in i tornet vid vån 93-99, vilket gör det helt omöjligt att skapa den förstörelse i lobbyn som ses i filmen.. Denna förstörelse sägs ha orsakats av att brinnande flygbränsle ha kommit som en "eldklot" ner dit genom hisschakt/ventilationsschakt/trapphus, dom de säger i filmen också.
1. Om det stämmer, varför är det inte minsta spår av eld i lobbyn? Inte ett blad på växterna är ens svedda verkar det som. Inte ett spår av eld finns..
2. Ska man tro att den lilla mängd flygbränsle som ev fanns kvar efter den initiala kraschexplosionen (sett beräkningar att 90% av bränslet "försvann" då i det stora eldklotet) skulle klara att rinna ner 350+ meter och där sen ha kvar energi till att göra denna förstörelse?
3. Enligt ritningar jag funnit så gick schakten inte rakt nedifrån och upp, utan gick "etappvis" just pga att minska eldspridning. En expresshiss fanns det som gick upp till sista "bandet" (vån 80 ca tror jag).

Titta på fönstren i lobbyn, och hur de alla är spräckta med glaskrosset på utsidan. Det innebär att kraften kom inifrån..
Se även på väggen hur stora sjok av den marmor som är på väggarna lossnat.
Det man inte ser är ett enda spår av eld. Damm finns det där, och detta är INNAN något torn "rasat". Dammet är inte sot/aska just pga avsaknaden av alla andra spår av eld.

Sen har vi vaktmästaren William Rodriguez som berättar att det skedde explosioner med offer i källaren precis innan planet träffade.
http://www.youtube.com/watch?v=wIZtqKiidlo
Det funkar helt med vad som hände i lobbyn. Det gör inte planet 90+ våningar upp..

Brandmän som kom upp till där planet träffade säger att det är "small pockets of fire", därefter så "kollapsar" tornet.

Brandmän berättar om att det var som rinnande lava underst i bråten, och extremt höga temperaturer bevisas av mätningar gjorda av NASA flera veckor efteråt.

Många filmsekvenser visar tydligt att det sker explosioner precis innan och under "kollapserna".

Bra att du tar upp detta ämne igen, så fler kvicknar till..å så får jag friska upp minnet å kunskaperna ytterligare..:)

http://severkligheten.blogspot.com

Anders Limes

15 april 2012 11:19

Ja, när man börjar fundera kring WTC så inser man att i princip inget av den officiella historien kan stämma.

Men jag håller min argumentation smal och koncentrerad kring själva kollapsen, eftersom den är nyckeln. Så fort man inser att kollapsen inte stämmer så vaknar man.

Och när man gör det, följer alla de andra insikterna i snabb följd.

 
Ingen bild

Perre

16 april 2012 09:42

Men varför skulle konspiratörerna vara så intresserade av att tornen rasade ?
5 stora passagerarplan in i viktiga byggnader är väl monumentalt så det räcker och blir över. Alla förberedelser som en sprängning av tornen innebär, med en massa folk som kan prata runt, måste ju vara en stor riskfaktor när det gäller risk för avslöjande

Anders Limes

16 april 2012 11:01

Ja, som sagt, det där är en fråga för polisutredningen. Vi kan endast konstatera att en sprängning är den enda förklaringen. Det leder till slutsatsen att förövarna måste ha full tillgång till byggnaden under lång tid för förberedelser - vilket kan ge oss ledtrådar om vilka som måste ha faciliterat det hela (byggnadens ägare Larry Silverstein, i princip).

Jag tror inte att det krävs en "massa folk". Det krävs en lite hårt dedikerad kärna av proffs, resten är organisation enligt cellprincipen. Moderna underrättelsetjänster är experter på sånt - faktum är att det är vad de gör om dagarna (och nätterna).

Vidare. "Så det räcker och blir över" - det var uppenbarligen inte kalkylen de gjorde. Vi kan se att deras mål var att avskaffa den amerikanska konstitutionen, att återinföra tortyren, att avskaffa habeas corpus, att invadera Irak, Afghanistan, och nu närmast Iran, i ett oändligt "krig mot terror". Högt ställda mål.

För att nå dessa mål, att kasta in USA i ett nytt världskrig, gjordes tydligen kalkylen att det behövdes ett nytt Lusitania / Pearl Harbor. Och precis som 1915 och 1941 ledde överraskningsanfallet till att USA kastade sig in i krig: Deras kalkyl höll. Tyvärr.

 
Ingen bild

HCA

16 april 2012 20:56

Perre..det sades vara fyra plan. Ett in WTC 1, ett in i WTC 2, ett in i Pentagon och ett sades krascha utanför Shanksville.
Skrev i en annan kommentar att det inte krävs mycket folk alls, så länge man har tid.
Om du har 10 personer som under två år dagligen bär med sig 5 kg sprängämnen var in i de tre höghusen, så har du 20 ton sprängmedel att leka med.
Om det nu kanske var en blandning av olika sprängmedel e.d., så kan det räcka. Man har funnit spår av nanothermite:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nano-thermite
En dansk forskare har en del att säga om det:
http://www.youtube.com/watch?v=8_tf25lx_3o

Att "fälla" tornen gav en otroligt mycket större effekt än att "bara" braka in med några flygplan. Då pratar vi om den psykologiska effekten. Kika på tv-reportagen som gjordes då, och jämför reaktionerna före och efter "kollapserna". Detta var reaktioner som de fick över hela världen.
Sen kunde de i kaoset spränga WTC 7 flera timmar efteråt. Troligen var det meningen att ett tredje plan skulle ha kraschat in där, men att det sköts ner utanför Shanksville.
Salomon Brothers Building (WTC 7) hade redan kollapsat enligt BBC, men grejen var att de var 20 minuter för tidiga med nyheten:
http://www.youtube.com/watch?v=s0qdLoobkUI

Som Anders skriver, så är 9/11 grunden till otroligt mycket skit därefter.
Men nu har det klingat av, och jag är rädd för att vi kommer se en attack igen för att åter skrämma oss till att be om mer skydd och kontroll i utbyte mot frihet och rättigheter.
Iran ligger risigt till för att bli det land som får skulden, och därmed även en drös krigsgalningar på halsen

 
Ingen bild

Björnen

23 april 2012 12:11

Anders, har du relevant utbildning för att yttra dig i saken på ett kompetent sätt? Eller utgår du från "sunt förnuft"?

Anders Limes

23 april 2012 19:23

Jag får intrycket att du, Björnen, är en auktoritetstroende person. Själv tror jag på rationellt tänkande, frihet, och demokrati.

Om du läser WTC del 1-5, så kommer du märka att jag inte föreläser utifrån en auktoritär kateder. Jag relaterar vad som står i de officiella utredningarna, med noggranna källhänvisningar (=läs själv). Jag påminner om energiprincipen (högstadiefysik) och fritt fall (högstadiefysik). Jag uppmanar läsaren att tänka själv. det ligger i min natur, eftersom jag är demokrat.

Detta borde väl räcka? Vad mer behöver du för att förstå att den officiella förklaringen är en lögn? En auktoritet som säger det till dig?

Visst kunde jag skryta med mina studier på teknisk högskola och mina toppbetyg därifrån osv. Visst. Men det är inte min stil, så jag säger istället:

Läs själv. Tänk själv. Förstå själv.

Och sprid dina insikter till dina närstående.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Limes - 25 oktober 2015 15:49

    Invandringen till Sverige slår, som bekant, alla rekord. Nedan tankar om detta.   1. Syfte   Vilket syfte invandringen har för våra ägare (”eliten”) finns det olika uppfattningar om. En gör gällande, att den drivande dynam...

Av Anders Limes - 9 juli 2015 11:30

Jag har varit borta från bloggen ett tag, som ni säkert har märkt.   Orsaken är, att jag har ägnat all min energi åt att istället bygga en framtid åt mig och min familj - genom att skaffa gård, djur, kunskaper, nätverk, osv är vi nu på en kurs so...

Av Anders Limes - 25 juni 2012 21:24

Det djupa och egentliga syftet med Euron - liksom med all skuldvalutor - är att möjliggöra bankirernas stöld av fokens egendom, som vi tidigare gått igenom. Vi minns även, att det bankirkontrollerade NATO med stöd av det bankirkontrollerade Sverig...

Av Anders Limes - 24 juni 2012 20:19

För inte så länge sedan tog jag ett spadtag i den hundraåriga rabatten av såpnejlikor. Det var svårt, tungt att komma nedåt med spaden, men efter mycket hackande lyckades jag bända upp en fyrkant jord. Och då såg jag orsaken till motståndet: he...

Av Anders Limes - 19 juni 2012 21:23

Stuxnet är samtidens bästa datorvirus. Det är helt enkelt en fantastisk skapelse, en tour de force i destruktivitet. Vi känner numera till en hel del om Stuxnet. Det är ganska stort för att vara ett virus, en halv megabyte, men det är sannerl...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards